دریافت{تحقیق در مورد وسایل کمک آموزشی }

تحقیق در مورد وسایل کمک آموزشی |ایی کِی/دریافت/1653956|ekn50309086|تحقیق در مورد وسایل کمک آموزشی ,وسایل کمک آموزشی,دانلود تحقیق در مورد وسایل کمک آموزشی ,وسایل,کمک,آموزشی
این فایل درباره ی تحقیق در مورد وسایل کمک آموزشی می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 5 صفحه

قسمتی از متن .doc :

‏وسایل‏ کمک ‏ آموزشی

‏وسایل آموزشی مدارس

‏در بسیاری از کشورها، اواخر قرن نوزدهم عصر ‏گسترش چشمگیر تدارکات آموزشی، شناخت مفهوم کودکی و به فعالیت واداشتن تعدادی از ‏صنایع برای تهیه میز و نیمکت و وسایلی برای هدف های آموزشی بود. میز تحریر ‏مدرسه‏، وسیله ای کاملاً آموزشی بود مرکب از ‏میز و نیمکت چوبی یکپارچه ای که بر چهارچوبی ‏چدن‏ی قرار داشت. صندلی های پیوسته و ترکیب ‏چیدن آنها منعکس کننده مقررات خشک و رسمی روشهای آموزشی بود. روشهای آموزشی غیر ‏رسمی تر در قرن بیستم به طراحی میز و صندلی هایی منجر شد که بسادگی جا به جا می ‏شوند و به دانش آموزان امکان می دهند که به صورت گروه گروه بنشینند مطالعات ‏ارگونومیک ‏نیز عیوب مدل های قدیمی را کاهش ‏داده است.

‏رشد آموزش و نیاز بیشتر به وسایل آموزشی فرصتهای تجاری قابل ملاحظه ‏ای ایجاد کرد و بسیاری از شرکتها برای دستیابی به شکل ها و ایده های جدید از طراحان ‏یاری جستند. در اوایل دهه 1950 سالانه نزدیک به 50 میلیون دلار صرف تهیه میز و ‏نیمکت مدارس ایالات متحده می شد، رقمی که باعث شد شرکت ‏برانسویک Brunswick Corporation‏که سازنده لوازم ورزشی ‏بود به این حوزه فعالیت روی آورد و در سال 1952 ‏دیو چاپمن Dave Chapman ‏را برای طراحی یک مجموعه کامل ‏میز و صندلی مدرسه استخدام کند. در طراحی برای شرکتی که درزمینه ساخت وسایل آموزشی ‏تازه کار بود، وی توانست بدون اینکه بگذارد شیوه های مرسوم شرکت مانعش شوند کار کند

‏و با استفاده از سطوح چوبی ساده و چهارچوبهایی از لوله های ‏فولاد‏ی، میز ‏تحریر یکپارچه ای برای برآورده ساختن تمام نیازهای کلاس درس بسازد. شکل ها محکم و ‏بنیادی بود و از رنگ های روشن و طرح رگه های چوب استفاده شده بود. اجزای آن را می ‏توانستند به گونه های مختلف متناسب با برنامه های آموزشی متفاوت و فضاهای موجود ‏بچینند.

‏طراحی وسایل کمک آموزشی

‏هرچند تولید انبوه و طراحی پیشرفته بافت ‏ظاهری آموزش را تحت تاثیر قرار داد، محتوای تدریس در تمام سطوح، با ماشینی کردن و ‏پیشرفت های تکنولوژیک تاکنون تغییر زیادی پیدا نکرده است. مرحله پیشرفت آموزش شبیه ‏اولین مراحل صنعتی کردن است و نیازهای گسترده آن با استفاده از تکثیر روش های سنتی ‏در موسسات بزرگتر برآورده شده است. ‏وسایل کمک آموزشی مکانیکی ‏اولین بار به طور ‏محدود در برنامه های آموزشی نیروهای مسلح و تجارتخانه ها مورد استفاده قرار گرفت.

‏یکی از این وسایل ‏پروژکتور ‏نمایش ‏اسلاید ‏روی دیوار بود که امکان نوشتن متون ‏با رسم نمودار روی ورق های شفاف ‏استات Acetate ‏و منعکس شدنشان به وسیله استوانه ای ‏درخشان را فراهم می ساخت. ظهور این وسیله در دهه 1950 استفاده از

‏گچ ‏و تخته سیاه را تا حدی زیر سوال برد. ‏پروژکتورهای اسلاید اتوماتیک مانند ‏کداک ‏کاروسل که ‏هانس گوگلوت ‏آن را در ‏آلمان ‏طراحی کرد ‏و برای اولین بار در سال 1961 به بازار عرضه شد، انگیزه ای برای استفاده از وسایل ‏بصری برای ارائه مطالب درسی ایجاد کرد. طرح وی بر اساس تاثیر متقابل عناصر هندسی ‏بود. در این مدل به جای تعویض اسلایدها از کنار صفحه ای روباز، تعویض به صورت عمودی ‏و از روی یک صفحه دورانی پوشش دار انجام می گرفت که روی پروژکتوری مستطیل شکل قرار ‏داشت. این عمل با استفاده از یک دستگاه کنترل از راه دور کوچک دستی انجام می شد. ‏مجموعه پیچیده ای از لوازم فرعی و‏عدسی ‏های قابل تعویض، ‏کاربردهای متنوعی برای پروژکتور ایجاد می کرد.

‏عکس پیدا نشد

‏تولید ابزار آموزشی

‏اصولی ترین تحول تکنولوژیک، ظهور آزمایشگاههای ‏زبان ‏بود که شامل کابین های انفرادی مجهز به ‏گوشی و دگمه های کنترل می شد و همگی به یک ضبط صوت مرکزی در میز فرمان مرتبط بوده ‏امکان پاسخگویی همزمان اما انفرادی زبان آموزان را فراهم می ساختند. با این حال ‏چنین نوآوری هایی صرفاً مکمل شیوه های سنتی بود



مطالب دیگر:
📖مطالعه و بررسی وضعيت صنعت روغن نباتی و شناخت و عارضه‏يابي برنامه‏ريزيي اجرايي و راه‏حلهاي📖آشنایی با شبکه های بی سیم (Wireless) و عناصر فعال و ویژگیهای آنها📖آشنایی با بافندگی و ریسندگی و کارخانه نساجی، ابزار و دستگاه ها و انواع و نحوه کار آنها📖مفاهيم برش و رفتار برشی و روشهای آزمایشی برش پارچه های تاری پودری و بررسی تغيير شكل برشي پ📖آشنایی با سایت وب و طراحی و مدیریت آن📖آيين نامه ايمني تأسيسات الكتريكي با اتصال به زمين و اهداف آن📖آزمایشگاه برق و آزمایشهای قوانین اهم و کیرشهف، تعيين مقاومت داخلي، انتقال حداكثر توان، خا📖بررسی گذردهی ازاد، قطبش پذیری، شكست دي الكتريكي و پيرو الكتريسيته و فرو الکتریکها📖بررسی عملكرد قدرت الكتريكي در توزيع و انتقال برق و ارزيابي پروتكل مخابراتي X10📖آشنایی سلسله تیموریان و صفویان و بررسی گنبدهای اسلامی از دوره تیموریان تا دوره صفویه📖بررسی فرایند احتراق، مقابله با آتش و آشنایی با کندسوزکننده ها و دستگاه كالريمتر📖آشنایی با پته دوزي از صنايع دستي استان كرمان، تاریخچه، نقوش و طرحهای آن📖آب، اقتصاد كشاورزي و بهينه سازي آب در بخش كشاورزي📖آشنایی با صنعت بيمه و انواع بیمه و گستردگي خدمات، مزایا و شرایط آنها📖آشنایی با معماري مساجد ايران از آل بویه تا صفویان و قاجار📖بررسی معماری معبدهای ایرانی و تاثیر معماری معبدهای چین بر آن و آشنایی با معبد آناهیتا📖سلامت روان و بررسی استرس و اضطراب و کنترل آن با ورزش📖بررسی مبلمان پارک، استانداردها و آنالیزهای اجتماعی، محیطی، تاریخی و ...📖معرفی معروفترین کاخهای ایران📖آشنایی با معروفترين آتشكده هاي ايران📖قزوین و آثار تاریخی و معماری آن و آشنایی با معماری ایرانی و اسلامی و معماری مساجد📖پرورش اندام و بررسی نقش تغذیه در ورزش📖مس، انواع ذخایر مس، اکتشاف، استخراج و آلیاژهای آن📖آشنایی با ورق كاري و ورق هاي حرارتي و دستگاه ها و ماشینهای ورق کاری📖آفازي (آنومي) و تهیه آزمون استاندارد براي تمرينات باليني، تحقيقات در آفازي و روان - زبان