دریافت{تحقیق درباره روش تحقیق بررسی تأثیر استفاده از وسایل کمک آموزشی}

تحقیق درباره روش تحقیق بررسی تأثیر استفاده از وسایل کمک آموزشی|ایی کِی/دریافت/1844302|ekn50309086|تحقیق درباره روش تحقیق بررسی تأثیر استفاده از وسایل کمک آموزشی, تأثیر استفاده از وسایل کمک آموزشی,ررسی تأثیر استفاده از وسایل کمک آموزشی
این فایل درباره ی تحقیق درباره روش تحقیق بررسی تأثیر استفاده از وسایل کمک آموزشی می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

این محصول در قالب ورد (WORD) و قابل ویرایش در 90 صفحه تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند صفحه آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.

لینک دانلود پایین صفحه

بطور کلی وسایل آموزشی به ابزارها و امکاناتی اطلاق می گردد که در جریان تدریس جهت تفهیم بهتر مطالب درسی و یادگیری موثر توسط معلم و دانش آموز بکار می روند . این وسایل آموزش را از حالت سخنرانی محض خارج می کنند و یادگیری را با بهره گیری از حواس مختلف آسان و ممکن می سازند. در این شرایط شاگردان قادرند اطلاعات رفتار و مهارتهای جدید را با درک کامل بدست آورند.

آنچه می شنوم فراموش می کنم آنچه می بینم به خاطر می آورم و آنچه انجام می دهم می آموزم.

سخن فوق حکایت از این دارد که یادگیری زمانی تحقق می یابد که دانش آموز خود مستقیما در جریان آموزش قرار گیرد و خود را در آموزش شریک و سهیم بداند وقتی دانش آموز سیمی را از یک طرف به باطری و از طرفی دیگر به لامپ وصل می کند و با زدن کلیدی لامپ روشن می شود احساس شعف زاید الوصفی به او دست می دهد . آنچنانکه گویی کشف مهمی انجام داده است . این آموزش در ذهن او بیشتر ماندگار خواهد بود. البته تاکید بر استفاده از این وسایل هیچ گاه به معنی نفی نقش معلم نیست. زیرا هیچ وسیله ای نمی تواند جایگاه اصلی و با ارزش معلم را پر کند اما وقتی معلم این وسایل را در آموزش بکار می برد کودکان را در فراگیری بهتر عمیق تر و سریع تر مطالب یاری می کند، مفاهیم درسی جذابیت بیشتری پیدا می کند و کلاس ساکن و خاموش تبدیل به کلاسی سیال و پر هیاهو می گردد.

بنابراین با استفاده از وسایل و امکانات آموزشی گفته ها و مطالب درسی برای دانش آموزان عینی تر و ملموس تر می شود حتی گاهی اتفاق می افتد که آنها در هنگام مشاهده و کار با وسایل نکاتی ریز و ظریف را کشف می کنند که برای همیشه در ذهنشان باقی می ماند پس هر اندازه که آنها از حواس خود بیشتر بهره بگیرند استعداد و خلاقیتشان بیشتر شکوفا می شود ذهنشان بیشتر فعال می شود و معلم نیز از کار خود نتیجه بهتری می گیرد در واقع معلم با بکارگیری این روش به سلامت روانی خود نیز کمک کرده است.

پس باید در عصر انفجار دانش از کوتاهترین و موثرترین راه به اهداف آموزشی مورد نظر خود برسیم و باید بدانیم که تحقق این امر جز با بکارگیری و بهره گیری صحیح و برنامه ریزی شده از وسایل و امکانات آموزشی مقدور نیست.

امروزه روش آموزشی به کلی دگرگون شده و معلمان به خوبی آگاهند که یادگیری امری درونی است و به جای زور و اجبار باید در دانش آموزان علاقه و انگیزه آموختن را بوجود آورد همچنین دریافته اند اگر مطالب درسی با استفاده از چند وسیله آموزشی ارائه شود و هر یک از آن وسایل مکمل و موید هم باشند میزان یادگیری افزایش می یابد. تجربه نشان می دهد که وسایل بسیار ساده آموزشی بویژه اگر توسط معلم ساخته شوند نتایج آموزشی بسیار درخشانی نسبت به وسایل پیچیده و فنی دارند البته یک وسیله هنگامی در ایجاد تجارب جدید آموزشی و تجسم مفاهیم درسی مفید است که :



مطالب دیگر:
🔗تحقیق در مورد فقر 15 ص 🔗تحقیق در مورد توضیح مختصری درباره جامعه شناسی کشاورزی 8ص 🔗تحقیق در مورد فقر و فحشاء 10 ص 🔗تحقیق در مورد فلسفه هاي معاصر تربيت اخلاقي 🔗تحقیق در مورد توربين هاي گازي 🔗تحقیق در مورد فوايد و مضرات چت 🔗تحقیق در مورد تِنیا ی 🔗تحقیق در مورد فيزيك الكتريسيته 13 ص 🔗تحقیق در مورد تکبر 🔗تحقیق در مورد قدرت جذر و مد 🔗تحقیق در مورد تکنولوژی برنج 🔗تحقیق در مورد قرآن و رويداد غدير 17 ص 🔗تحقیق در مورد جامعه ما به بازسازي و شست‌وشوي مجدد اخلاقي احتياج دارد 11 ص 🔗تحقیق در مورد قرآن معجزة جاويد پيامبر 17 ص 🔗تحقیق در مورد قرآن و ضرورت آن 17 ص 🔗تحقیق در مورد قسم هاي قرآني 12ص 🔗تحقیق در مورد جايگاه مناسب جهت پراربندي 🔗تحقیق در مورد قضا و قدر 🔗تحقیق در مورد جایگاه معاد 🔗تحقیق در مورد قيام امام حسين 23ص 🔗تحقیق در مورد قيام امام خميني و امام حسين 🔗تحقیق در مورد كميل كيست 🔗تحقیق در مورد جغرافياي استان تهران 🔗تحقیق در مورد جنگ روانی 8ص 🔗تحقیق در مورد جوجه كشي